Schibsted Marketplaces transformerer forbruk av varer og tjenester gjennom sterke digitale merkevarer.
Schibsted Marketplaces er en del av Schibsted, et selskap som har utviklet seg fra å være et lite forlag i 1839 til en betydelig aktør innen digital markedsplass i Norden. Med noen av de sterkeste merkevarene i regionen, transformerer Schibsted Marketplaces måten folk konsumerer varer og tjenester på. Selskapet fokuserer på å levere en personlig og forbedret brukeropplevelse ved å bruke informasjonskapsler for analytisk forskning, trafikkmåling og annonsering.
Dette støtter deres mål om å knytte millioner av mennesker sammen hver måned. Schibsted Marketplaces er dermed en sentral del av det nordiske digitale økosystemet, og bruker avanserte digitale plattformer for å forbedre folks hverdag.
Periode | 2022-01-01 til 2022-12-31 |
Regnskapsprinsipper | Regnskapsloven alminnelige regler |
Driftsinntekter | NOK 219,000,000 |
Driftskostnader | NOK 526,000,000 |
Driftsresultat | NOK -307,000,000 |
Finansresultat | NOK 3,882,000,000 |
Resultat før skatt | NOK 3,575,000,000 |
Årsresultat | NOK 3,452,000,000 |
Egenkapital | Total: NOK 17,518,000,000 Opptjent: NOK 12,284,000,000 |
Gjeld | Total: NOK 15,939,000,000 Kortsiktig: NOK 10,234,000,000 Langsiktig: NOK 5,705,000,000 |
Eiendeler | Total: NOK 33,457,000,000 Omløpsmidler: NOK 4,586,000,000 Anleggsmidler: NOK 28,871,000,000 |