Schibsted Marketplaces forbinder millioner i Norden med digitale plattformer som forbedrer hverdagen.
Schibsted Marketplaces er en del av det større Schibsted-konsernet, som har sine røtter i en forlagsvirksomhet etablert i 1839. Selskapet har utviklet seg til å bli en sentral aktør i de nordiske landene gjennom en familie av digitale merkevarer. Schibsted Marketplaces fokuserer på å revolusjonere måten varene og tjenestene konsumeres på ved å knytte sammen millioner av mennesker hver måned gjennom sine plattformer.
Deres strategi involverer å bedre brukeropplevelsen gjennom personlige tilpasninger og analytisk forskning, i tillegg til effektiv plassering av annonser. Med sitt engasjement for å styrke individers mulighet til å uttrykke seg selv i hverdagen, tilbyr Schibsted Marketplaces ikke bare teknologiske løsninger, men også en klynge av sterke nordiske merkevarer som oppmuntrer til forandring og innovasjon.
Navn | Type | Aksjer | Eierskap | Aksjeklasse |
---|---|---|---|---|
Schibsted ASA | Selskap | 100 | 100% | Ordinære aksjer |
Periode | 2023-01-01 til 2023-12-31 |
Regnskapsprinsipper | Regnskapsloven alminnelige regler |
Driftsinntekter | NOK 1,080,516,000 |
Driftskostnader | NOK 1,226,238,000 |
Driftsresultat | NOK -145,722,000 |
Finansresultat | NOK -89,873,000 |
Resultat før skatt | NOK -235,595,000 |
Årsresultat | NOK -180,704,000 |
Egenkapital | Total: NOK 173,170,000 Opptjent: NOK -556,926,000 |
Gjeld | Total: NOK 1,700,419,000 Kortsiktig: NOK 1,699,288,000 Langsiktig: NOK 1,132,000 |
Eiendeler | Total: NOK 1,873,590,000 Omløpsmidler: NOK 461,482,000 Anleggsmidler: NOK 1,412,107,000 |