ONNA dyrker bærekraftige salater vertikalt i et beskyttet miljø for en kortreist verdikjede.
ONNA er en innovativ matprodusent som spesialiserer seg på å dyrke salater vertikalt og hydroponisk i et innendørs, beskyttet miljø. Ved å bruke hyller i flere etasjer og LED-lamper for optimal lysmengde, oppnår de effektiv ressursbruk ved å produsere mer mat på mindre areal. Selskapets hydroponiske metode innebærer at næringsstoffer tilsettes direkte i vannet, noe som eliminerer behovet for jord.
Dette gjør det mulig å bygge farmene nær byer, noe som gir en kortreist verdikjede og reduserer presset på utarmet matjord. ONNA fokuserer på bærekraft gjennom produksjon uten sprøytemidler, og tilbyr produkter som er GMO-frie og krever ingen vask før bruk. Deres innovative system sikrer at plantene er beskyttet mot uønskede værforhold, bakterier og insekter, samtidig som de oppnår høy kvalitet i smak, utseende og holdbarhet.
Periode | 2023-01-01 til 2023-12-31 |
Regnskapsprinsipper | Regnskapsloven alminnelige regler |
Driftsinntekter | NOK 5,062,732 |
Driftskostnader | NOK 40,699,654 |
Driftsresultat | NOK -35,636,923 |
Finansresultat | NOK 2,316,083 |
Resultat før skatt | NOK -33,320,840 |
Årsresultat | NOK -33,320,840 |
Egenkapital | Total: NOK 124,638,941 |
Gjeld | Total: NOK 5,862,205 Kortsiktig: NOK 5,862,205 0 |
Eiendeler | Total: NOK 130,501,145 Omløpsmidler: NOK 54,670,671 Anleggsmidler: NOK 75,830,475 |