Matfylket Rogaland fremmer lokal mat ved å etablere en regional merkeordning.
Matfylket Rogaland har som mål å styrke konkurransekraften for lokal mat ved å etablere en regional merkeordning. Dette initiativet tar sikte på å fremme regionens beste matprodukter gjennom samarbeid med ledende matvareprodusenter i området. Ved å samle disse under en felles merkevare, ønsker de å gjøre lokalt produserte matvarer til en normal del av forbrukernes daglige liv.
Inspirasjonen kommer fra suksessen til Parma i Europa, og målet er å styrke den regionale matvareindustrien ved hjelp av effektive markedsføringsstrategier. Matfylket Rogaland har et overordnet mål om å bli den sentrale avsenderen for regionens matprodukter, og å bidra til vekst for lokale produsenter gjennom forbedret distribusjon og promotering under en samlet merkevareparaply.
Periode | 2022-01-01 til 2022-12-31 |
Regnskapsprinsipper | Regnskapsloven alminnelige regler |
Driftsinntekter | Ukjent |
Driftskostnader | NOK 126,667 |
Driftsresultat | NOK -126,667 |
Finansresultat | NOK -11,322 |
Resultat før skatt | NOK -137,989 |
Årsresultat | NOK -137,989 |
Egenkapital | Total: NOK 9,603,112 |
Gjeld | Total: NOK 316,162 Kortsiktig: NOK 5,041 Langsiktig: NOK 311,121 |
Eiendeler | Total: NOK 9,919,274 Omløpsmidler: NOK 199,035 Anleggsmidler: NOK 9,720,239 |
Navn | Type | Aksjer | Eierskap | Aksjeklasse |
---|---|---|---|---|
Matfylket Rogaland AS | Selskap | 900 | 75% | Ordinære aksjer |
Spesialgrossisten Matfylket AS | Selskap | 176 | 60.0683% | Ordinære aksjer |