Adnuntius er et adtech-selskap som maksimerer inntekter ved å bruke førstepartsdata og redusere karbonutslipp fra reklameservere.
Adnuntius er et adtech-selskap som spesialiserer seg på å maksimere inntekter og forbedre effektivitet for både utgivere og annonsører, uten å være avhengig av tredjepartsdata. Deres plattform muliggjør en direkte kommunikasjonsvei mellom utgivere og mediekjøpere, noe som bidrar til å redusere verdikjeden og øke lønnsomheten. Ved å utnytte førstepartsdata gir Adnuntius utgivere bedre kontroll over salgsprosesser og muligheten til å tilby mer relevante annonser.
Plattformen legger til rette for at brukere kan tilby innovative annonseformater som video-in-banner og native ads uten spesialtilpasset koding. I tillegg bidrar Adnuntius til bærekraft ved å kutte karbonutslippene fra reklameservere. Selskapet fremmer også bruk av AI og store språkmodeller for å forbedre kontekstuelt matched annonser.
Ved å redusere behovet for tredjeparts informasjonskapsler og implementere en direkte vei mellom selgere og kjøpere, etablerer Adnuntius en effektiv og kontrollert annonseringsopplevelse.
Periode | 2022-01-01 til 2022-12-31 |
Regnskapsprinsipper | Regnskapsloven alminnelige regler |
Driftsinntekter | NOK 7,012,491 |
Driftskostnader | NOK 32,700,367 |
Driftsresultat | NOK -25,687,876 |
Finansresultat | NOK -1,568,630 |
Resultat før skatt | NOK -27,256,506 |
Årsresultat | NOK -27,256,506 |
Egenkapital | Total: NOK 8,194,967 Opptjent: NOK -24,374,212 |
Gjeld | Total: NOK 13,902,673 Kortsiktig: NOK 3,379,799 0 |
Eiendeler | Total: NOK 22,097,640 Omløpsmidler: NOK 2,808,451 Anleggsmidler: NOK 19,289,189 |
Navn | Type | Aksjer | Eierskap | Aksjeklasse |
---|---|---|---|---|
Calt Media AS | Selskap | 500 | 50% | Ordinære aksjer |
Adnuntius Services AS | Selskap | 300 | 100% | Ordinære aksjer |